Generalnie polecam każdemu zainteresowanem obejrzeć, bo dużo mięcha, ale poniżej krótkie podsumowanie1.
1. Na przełomie roku nowa marka Plantwear Pets.
2. Prawdopodbnie w październiku, ale na pewno w Q4 wprowadzenie zupełnie nowego "konceptu", czyli nie będzie to żadna dodatkowa marka, ani nowa linia produktowa, ale zupełnie nowa odnoga działalności jak Gifbuy
3. Potwierdzone, że Giftbuy będzie wprowadzony do Rumunii.
4. Trwają rozmowy nad poszerzeniem współpracy z CDR, a ponadto firma rozmawia o kilkudziesieciu projektach w ramach współpracy B2B ( do tej pory oprócz CDR były to takie marki jak Żywiec, czy WWF). Trwa również wycena i projktowanie jakiegoś specjalnego projektu stricte pod zamówienie.
5. W Rumunii w pierwszym miesiącu (sierpień) poszło ponad 100 zamówień bez jakiś szczególnych dodakowych nakładów. Rynek e-commerce rośnie tam o kilkanascie procent rocznie, a konkurencja jest niewielka. Jedna firma, która robi sprzedaż na poziomie 5% Planta w PL i jedna, która ma śladowe ilości
6. O wolumenie sprzedaży na Ukraine prezes nie mówił (nie byłem live, więc nie mogłem zapytać), ale 100% sprzedaży leci rzeczywiście na Ukraine.(Ktoś w trkacie zapytał, czy sprzedaż leci tam, czy np Ukraincy bedący w pl zamawiają przez tamtą platformę).
7. Wdrażane jest "sondowanie rynków zachodnich przez platformy marketplace typu Ebuy, czy Amazon". Nawet w USA sprzedaje się kilkanascie produktów miesięcznie bez totalnie żadnych działań marketingowych. Duży potencjał firma widzi w bogatym i szerokim rynku niemieckojęzycznym. Generalnie ze względu na dużą konkurencję i bariere wejscia na razie rynki są badane w ten sposób, a jak któryś wykaże szczególny potencjał to firma będzie wchodziła ze swoim serwisem. Według prezesa możemy tam być bardzo konkurencyjni. Inne firmy iportują gotowe produkty z Azji i je jedynie brandują, a są droższe od naszych, więc ceną i jakością będzie można grać.
8. Jest na tapecie temat wchodzenia na kolejne małe rynki od razu bezposrednio z własną platformą.
9. Są plany rozszerzania sprzedaży stacjonarnej. Nawet miały być wdrażane już w tym roku, ale przez pandemię zotały przesunięte.
10. Giftbuy osiągną poziom 1000 zamówień miesięcznie. Samemu Plantowi zajęło to kilka lat, ale zaprocentowało doświadczenie. Według prezesa giftbuy w perspektywie kilku lat może przerosnąć markę plantwear. (Przypominam, że w q4 będzie kolejny nowy projekt)
11. Na przełomie roku pojawi się nowa marka Plantwear Pets (z produktami dla zwierząt).
12. Przez najbliższe dwa lata cała kasa będzie reinwestowana w rozwój firmy, ale w późniejszych latach Plant najprawdopodobniej będzie spółką dywidendową.
13. Prezes na ten moment nie potrzebuje i nie przewiduje żadnego do druku akcji. Nie wyklucza w dalszej przyszłości takiej możliwości, ale to przy zupełnie innej skali biznesu i przy zupełnie innych poziomach wyceny spółki.
14. Sam prezes jednoznacznie i dobitnie oświadczył, że nie ma zamiaru sypać żadnymi akcjami. Wierzy, że spółka będzie warta dużo ɾę.
15. Niebawem powinni zacząć mocną promocje marki Palntwear Home. Tam na chwilę obecną sprzedaje się kilkanascie/ kilkadziesiąt zamówień miesięcznie bez kompletnie żadnych działań marketingowych. Spółka nie promowała tej marki z uwagi na ograniczone moce przerobowe. Teraz z nową nieruchomości z tym ruszą.
16. Na koniec clue, czyli finanse: Spółka w Q1 i Q2 zanotowała stratę. Kto ją obserwuje ten wie, że wynikała ona z dużych nakładów inwestycyjnych (zakup nieruchomości, jej adaptacja, zakup zapasów pod nowe linie produktowe) itp. Co ważne mimo wirusa przychody wyrźnie rosły, ale najciekawsze jest to, że w kwietniu i maju ze względu na inwestycje spółka zanotowała stary na poziomie około 140 tyś za to w czerwcu zysk za jeden miesiąc wyniósł ponad 230 tyś zł przy przychodach delikatnie powyżej 1mln złotych, czyli z marżą na poziomie około 23%. Oczywiscie nie uratowało to całego kwartały, ale największe jednorazowe koszty są już za nami, a najlepsze miesiące sprzedażowe przed nami, więc ronk powinien się skończyć na solidnym plusie, al 2021 to powinien być zupełnie nowy poziom.