Warszawa, 20.07.2020 (ISBnews) - Plantwear po uruchomieniu nowej platformy e-commerce Giftbay.pl w kwietniu br. podj膮艂 decyzj臋 o przet艂umaczeniu ca艂ego serwisu na j臋zyk angielski i rumu艅ski, poinformowa艂 ISBnews prezes Wiktor Pyrzyk. Do ko艅ca roku sp贸艂ka planuje tak偶e premier臋 nowej marki.
"Ze wzgl臋du na ogromne do艣wiadczenie w e-commerce, planujemy rozw贸j kolejnych koncept贸w (nowych marek) trzymaj膮c si臋 naszych strategicznych cel贸w: chcemy dostarcza膰 oryginalne produkty wysokiej jako艣ci, s艂ucha膰 klient贸w i utrzymywa膰 najwy偶sz膮 jako艣膰 obs艂ugi klienta. Kolejna marka powinna mie膰 swoj膮 premier臋 do ko艅ca 2020 r." - powiedzia艂 ISBnews Pyrzyk.
"Ponadto planujemy stale poszerza膰 asortyment zar贸wno dla Plantwear, jak Giftbay. Widz膮c ogromny potencja艂 Giftbay na rynku polskim, podj臋li艣my decyzj臋 o przet艂umaczeniu ca艂ego serwisu na j臋zyk angielski i rumu艅ski. Planowo prace maj膮 zako艅czy膰 si臋 we wrze艣niu 2020" - doda艂 prezes.
Pyrzyk zwr贸ci艂 uwag臋, 偶e w ca艂ym II kw. sp贸艂ka odnotowa艂a ponad 30-proc. wzrost przychod贸w, a wzrosty rozpocz臋艂y si臋 dopiero w drugiej po艂owie maja.
"W samym czerwcu wzrost osi膮gn膮艂 ponad 75% r/r. Pozytywne tendencje s膮 nadal widoczne w lipcu. Nie przewidujemy zmiany tej tendencji w najbli偶szym czasie. Stale poszerzamy asortyment, staramy si臋 dociera膰 do nowych klient贸w w kraju oraz zagranic膮. Du偶ym zainteresowaniem cieszy si臋 w艂a艣nie nasz nowy projekt - platforma sprzeda偶y spersonalizowanych prezent贸w Giftbay.pl. Marka bardzo dynamicznie ro艣nie i ju偶 w drugim miesi膮cu dzia艂alno艣ci wypracowa艂a ponad 30 000 z艂 przychodu" - doda艂 Pyrzyk.
Pyrzyk zapowiedzia艂 tak偶e, 偶e dzia艂ania marketingowe na rynku rumu艅skim rozpoczn膮 si臋 w ci膮gu najbli偶szych kilku dni.
"Aktualnie szlifujemy i wdra偶amy zaplanowan膮 struktur臋 kampanii reklamowych. Start na rynku ukrai艅skim w 艣rodku pandemii nie przebieg艂 zgodnie z naszymi planami. E-commerce na Ukrainie nadal raczkuje, dzia艂ania marketingowe zosta艂y od艂o偶one w czasie. Chcia艂bym zaznaczy膰, 偶e nadal widzimy potencja艂 na tym rynku" - powiedzia艂 tak偶e.
Prezes zwr贸ci艂 uwag臋, 偶e baza produktowa Plantwear jest ca艂y czas poszerzana o nowe wersje produkt贸w z istniej膮cych kategorii (premiera 艣rednio 2 razy w miesi膮cu) oraz o ca艂kiem nowe produkty/kategorie produkt贸w (艣rednio raz na 2 miesi膮ce).
"W Giftbay mamy ju偶 ponad 500 aktywnych produkt贸w i ich lista ca艂y czas ro艣nie. Nowe produkty dodawane s膮 przez nas zgodnie z zainteresowaniami naszych klient贸w" - doda艂 Pyrzyk.
W jego ocenie za wcze艣nie jest jeszcze na zmian臋 rynku notowa艅 z NewConnect na rynek regulowany GPW.
"W tym momencie skupiamy si臋 na rozwoju biznesu, mamy jeszcze wiele do zrobienia. Jednocze艣nie czujemy, 偶e obecna kapitalizacja Plantwear jest mocno niedoszacowana. O ewentualnym przeniesieniu na rynek g艂贸wny jeszcze nie my艣limy" - powiedzia艂 Pyrzyk.
Prezes przypomnia艂 tak偶e, 偶e strategia rozwoju sp贸艂ki jest obecnie oparta na czterech filarach.
"Przede wszystkim jest to poszerzanie asortymentu oraz zdobywanie nowych rynk贸w dla bie偶膮cej dzia艂alno艣ci marki Plantwear. Planujemy zwi臋kszy膰 skal臋 naszej flagowej marki o 100% w ci膮gu najbli偶szych 2-3 lat, g艂贸wnie dzi臋ki trafianiu do nowych grup odbiorc贸w poprzez oferowanie nowego asortymentu, rozwoju marek uzupe艂niaj膮cych, tj. Plantwear HOME oraz Plantwear KIDS. Kolejnym filarem jest dynamiczny wzrost skali sprzeda偶y Giftbay, gdzie zamierzamy w ci膮gu najbli偶szych dw贸ch lat zbli偶y膰 si臋 do obecnego poziomu sprzeda偶y marki Plantwear, a tak偶e na rozwoju geograficznym, czyli premiera wszystkich marek na nowych rynkach i nowych marketplace'ach (np.: Etsy, Amazon)" - podsumowa艂 prezes.
Plantwear dzia艂a na rynku lifestyle'owych akcesori贸w drewnianych, jest producentem wysokiej jako艣ci, unikatowych drewnianych zegark贸w, bi偶uterii i akcesori贸w. Na pocz膮tku 2020 r. Plantwear zadebiutowa艂 na rynku NewConnect.
Marek Knitter
(ISBnews)