Grupa Makarony Polskie (GPW: MAK) zanotowała w 2024 roku 303,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (-14,5% rdr), co jest przede wszystkim odzwierciedleniem dostosowania cen sprzedaży makaronów do spadku cen rynkowych pszenicy, będącej podstawowym surowcem produkcyjnym tego asortymentu. Jednak nawet pomimo tego faktu Grupa Makarony Polskie potrafiła zwiększyć rentowność sprzedaży na poziomie EBITDA do 18,6% (+2,3 pkt. proc.) oraz wypracować wzrost zysku netto do 33,7 mln zł, co oznacza 11,1% rentowności na poziomie netto (+1,8 pkt. proc.). Był to między innymi efekt rozwoju eksportu, którego udział w strukturze przychodów wzrósł o ponad 1 pkt proc., do prawie 7%, a także rozwoju gamy makaronów premiumi dań gotowych oraz podjętych inicjatyw zwiększających efektywność operacyjną.
–&²Ô²ú²õ±è;
OptymalizowaliÅ›my procesy produkcyjne, prowadziliÅ›my systematyczne negocjacje zakupowe i sprzedażowe. Rok 2024, podobnie jak rok poprzedni, byÅ‚ również okresem czerpania korzyÅ›ci ze zrealizowanych w poprzednich latach inwestycji w park maszynowy, co pozwoliÅ‚o na istotnÄ… dywersyfikacjÄ™ portfolio produktowego i jego odróżnienie od konkurencji, szczególnie w takich kategoriach jak makarony prozdrowotne Novelle czy dania gotowe So Food –&²Ô²ú²õ±è;wskazuje Zenon DaniÅ‚owski, Prezes ZarzÄ…du Makarony Polskie S.A.
https://pandl.pl/grupa-makarony-polskie-podsumowuje-rok-2024/